تجهیزات پزشکی

کاهش هزینه‌های مربوط به تجهیزات پزشکی

از آن‌جایی که هزینه‌های نگهداری و تعمیر تجهیزات پزشکی بالاست، بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی به‌دنبال راه‌هایی برای کاهش این هزینه‌ها هستند. برای کاهش هزینه، دو مسیر اصلی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در پیش گرفت؛ بررسی قسمت‌هایی از بیمارستان که به آن‌ها بی‌توجه‌ای شده و می‌توانند در کاهش هزینه‌ها تاثیر داشته باشند، یا پیدا کردن راه‌های کم‌هزینه برای خرید و تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی. از تجهیزاتی که دارید استفاده کنید بیمارستان‌ها معمولا تجهیزات پزشکی را از منابع خارجی هم تامین می‌کنند که در این خصوص با مشکل کمبود تجهیزات مواجه نشوند. با این حال، با کمک گرفتن از تعمیرکاران مطمئن تجهیزات پزشکی، می‌توان بسیاری از تنظیمات و تعمیرات جزئی را انجام داد و از خرید تجهیزات پزشکی جدید خودداری کرد. به این شکل بیمارستان می‌تواند تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

اگر تعمیرکاران استخدام بیمارستان باشند، نه‌تنها هزینه‌های تعمیر کاهش می‌یابد بلکه تجهیزات پزشکی گران‌قیمت عمر طولانی‌تری خواهند داشت و نیاز به خرید تجهیزات جدید کاهش می‌یابد. استفاده از خدمات از راه دور بیمارستان‌ها می‌توانند به‌جای این‌که هر بار برای تعمیر تجهیزات پزشکی تعمیرکار خبر کنند، به خدمات از راه دوری که مهندسان پزشکی ارائه می‌کنند متصل شوند. به این شکل مهندس پزشکی می‌تواند متوجه شود که آیا برای تعمیر تجهیزات پزشکی، نیاز به حضور تعمیرکار متخصص در بیمارستان وجود دارد یا نه. اگر قطعات تجهیزات پزشکی به درستی تعمیر نشود ممکن است جان بیماران به خطر بیفتد. استفاده از خدمات شخص ثالث مهندسان پزشکی، هم می‌توانند با تعمیرکاران کارخانه‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات پزشکی همکاری کنند، هم می‌توانند از مراکز تعمیر شخص ثالث مورد اعتماد کمک بگیرند.

بزرگ‌ترین فایده‌ی کار کردن با این مراکز این است که آن‌ها کار تعمیر تمام برندهای تجهیزات پزشکی را انجام می‌دهند و مهندسان پزشکی می‌توانند مطمئن باشند که تعمیرکاران این مراکز قادر به تعمیر تجهیزات هستند. هم‌چنین تعمیرکاران کارخانه‌های تولیدکننده معمولا دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند و تجهیزات پزشکی را دیرتر تحویل می‌دهند.

با همکاری با مراکز تعمیر شخص ثالث هزینه‌ها به سه شکل کاهش می‌يابند: 1-کاهش هزینه‌های خرید قطعات 2-کاهش زمان تعمیر تجهیزات پزشکی 3-برطرف کردن نیاز تامین تجهیزات پزشکی از منابع خارجی توجه به ضمانت تعمیر یکی از نگرانی‌های مهندسان پزشکی این است که مراکز تعمیر، کارشان را به خوبی انجام ندهند. اگر قطعات تجهیزات پزشکی به درستی تعمیر نشود ممکن است جان بیماران به خطر بیفتد. برای این‌که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید، حتما باید با مراکز تعمیر قابل اعتماد هم‌کاری کنید و به ضمانت تعمیر آن‌ها توجه داشته باشید که معتبر باشد. طول مدت ضمانت مراکز تعمیر تجهیزات پزشکی یکی از نشانه‌های کیفیت کارشان است.

رسیدگی مناسب به تجهیزات پزشکی اگر مطمئن شوید که به تجهیزات پزشکی به خوبی رسیدگی می‌شود، طول عمر آن‌ها افزایش و هزینه‌های تعمیرشان کاهش می‌یابد. تجهیزات عکس برداری معمولا بیشترین کاربرد را در بیمارستان‌ها دارند، پس بهتر است مسئولین بیمارستان به آن‌ها به خوبی رسیدگی کنند تا عمرشان افزایش یابد.

عمر مفید تجهیزات رادیولوژی، CT اسکن و MRI، معمولا به 20 تا 30 سال می‌رسد. عمر مفید تجهیزات فراوادرمانی معمولا 6 تا 8 سال است و تا حد زیادی از عمر تجهیزات عکس برداری بیشتر است. به‌خاطر روش امن و بی‌خطر عکس برداری تجهیزات فراوا، تعداد طرفداران آن‌ها رو به افزایش است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *